Prijava na študijsko izmenjavo

Ali si študent in si končno zbral motivacijo in pogum, da se prijaviš na študijsko izmenjavo? Potem nujno beri dalje, da izveš, kateri datumi v tvoji beležki morajo biti nujno obkroženi z rdečo!

 

 

Čeprav ti v prihajajočem prazničnem obdobju privoščimo, da se čim bolj spočiješ, je pomembno, da med enim in drugim obiskom stojnic kuhanega vina najdeš čas, da se pravočasno prijaviš na izmenjavo Erazmus. Če želiš naslednje študijsko leto v tujini opraviti del študijskih obveznosti ali usposabljanje v programu Erasmus+ Mednarodna kreditna mobilnost, moraš izpolniti spletno vlogo oz. prijavni obrazec ter ga natisnjenega in podpisanega oddati v tajništvo skupaj z motivacijskim pismom in drugimi zahtevanimi prilogami. Prijavo je potrebno oddati v skladu z navodili fakultete do datuma, ki ga ta določi (ta je na nekaterih fakultetah že decembra, zato ne odlašaj!). Več informacij o konkretni prijavi na mobilnost lahko dobiš v mednarodni pisarni svoje fakultete.

 

 

Ker se na posamezno tujo fakulteto pogosto prijavi več študentov, kot je razpisanih prostih mest, mora matična fakulteta izvesti notranji izbirni postopek, ki traja nekaj tednov. Posamezna fakulteta določi postopke izbora in morebitne dodatne pogoje, ki so vnaprej znani, javno objavljeni, nediskriminatorni in transparentni.  To pomeni, da preden se odprejo uradne prijave na tuji fakulteti, pristojni na fakulteti pregledajo prijavnice vseh prijavljenih študentov in izmed njih šele izberejo tiste študente, bodo nominirano za izmenjavo. Študente se običajno razvršča na podlagi višine povprečne ocene že opravljenih študijskih obveznosti, prepričljivosti motivacijskega pisma za prvo željo študija, višine letnika in tega, ali se izmenjave udeležujejo prvič.

 

 

Okvirno do začetka drugega semestra  fakulteta sporoči študentom, ali so bili izbrani za postopek nominacije. Če so izbrani, je potrebno zbrati vse potrebne dokumente, s katerimi se spomladi prijavijo na izmenjavo na tuji fakulteti. Različne fakultete imajo različne roke, do kdaj se je treba prijaviti na izmenjavo, od januarja vse do aprila. Po tem ko izve, ali je bil uspešno nominiran na izbrano fakulteto, mora vsak študent za pravočasno prijavo na izbrano fakulteto poskrbeti sam! To je zelo pomembno, saj za to ne poskrbi matična fakulteta (ta s tujo fakulteto, ko so študentje enkrat nominirani, nima več stika), tuje fakultete pa ne sprejemajo prepoznih prijav.

 

 

Kaj moraš torej narediti, če želiš naslednje leto na študijsko izmenjavo?

  1. Do datuma, ki ga določa matična fakulteta, oddaj vse potrebne dokumente.
  2. Počakaj, da z matične fakultete prejmeš potrdilo o uspešni nominaciji.
  3. Sam preveri, kdaj je rok prijave na izbrano tujo fakulteto.
  4. Pravočasno (torej precej pred začetkom samega prijavnega postopka) pridobi vso potrebno dokumentacijo (o njej več naslednjič), ki jo zahteva tuja fakulteta.
  5. Prijavi se na izbrano tujo fakulteto do določenega datuma.

 

 

 

Na tej točki prijava nikakor še ni zavezujoča, je pa nujna, če razmišljaš, da bi se podal na novo avanturo. Zato ne odlašaj, izpolni prijavni obrazec in si rezervirajo mesto na svoji najljubši tuji fakulteti!

 

 

 

Mednarodni odbor Zveze ŠKIS

Sledite nam na Instagramu @ZVEZA_SKIS